mandag 12. september 2011

Den siste uka har gått utrolig fort. På mandag startet skolen. Og den engelske skolen er noe helt annet enn den norske skolen. Mens den norske skolen er avslappet og nesten uten regler, er den engelske skolen veldig streng og vanskelig. (Har enda ikke tatt bilder av skolen, men skal prøve å få gjort det så fort som mulig.) 
Studentene her er heldigvis kjempesnille! Slipper å spise lunch alene, for alle kommer og snakker med meg. Om jeg ikke vet hvor klasserommet mitt er, er det bestandig noen som tilbyr å vise meg. Om jeg plages med matten, er det alltid noen som tilbyr seg å bli igjen etter skolen for å hjelpe meg. Engelskmenn er definitivt mer villig til å bli kjent med nye folk enn nordmenn.

Fem dager på skolen. Har enda ikke kommet for sent. Yes! Kommer man for sent her, får man detention. (Som på film) Har man fått tre detention’s må man ta med foreldrene på møte med lærere og rektor. Får man enda tre detention’s er det 50pund i straff. Det er faktisk verre enn på film.
Skolen har også skoleuniform. Men det er bare fra 1th year til 11th year som har dem. Jeg er i 12th year, så jeg har bare dress code. Heldigvis. Men den er streng. Alle guttene går i dress, og slips, mens alle jentene må bruke blazer. Er for eksempel skjørtet for kort må man hjem å bytte. Det skal gå helt ned til kneet. Jeg synes alle ser helt like ut. Alle ser veldig viktige og seriøse ut, som forretningsmenn. lol.

Fredag hadde jeg og vertssøstrene mine filmkveld. Vi så the black swan. De syntes den var litt skummel, men det gikk bra. På lørdag kom Unn og Leona, to jenter fra Margate. Var veldig koselig. Vi shoppet og chillet på café. På lørdagskvelden skulle egentlig Leonie og jeg på en av pubbene til vertsfar, men vi var sååå slitne, at vi ble hjemme. lol. Hjemme så vi the hangover sammen med vertsfamilien. Koselig det og da.
 
I dag, søndag, har jeg ikke gjort mye. Har vasket klær (faktisk for første gang i mitt liv) lest bok, shoppet litt, drukket te og gjort en del lekser. Her er det normalt å ha så mye lekser at man er nødt til å gjøre lekser i helgene. Nesten alle gjør det her. Wtf liksom? 

1 kommentar:

  1. åh,for etj koseli hus!
    sjer ut som du har d supert <3 missu...

    SvarSlett