torsdag 29. desember 2011

para para paradise

engelsk jul er ikke som jul i norge. det har vært litt rart å feire jul så langt hjemmefra, men det har også vært ganske gøy.
24th december er kaldt christmas eve. vi gjorde ikke noe spesielt. jeg jobbet i fire timer, etter det dro jeg i kirka med to venninner. når vi kom hjem hadde vertsmor stekt frøssipizza, så gikk alle å la seg, så leonie og jeg så en film. veldig rart å ferie jul på denne måten.
når vi våknet 25th december var det en stor sekk med pakker ved siden av senga mi. det er kaldt stocking, vertsmor hadde kjøpt masse gaver og godteri og puttet i denne. når vi hadde åpnet den gikk vi ned for en stor og koselig frokost. etterfulgt av middag og dessert og pakkeåpning. klokken 6 sovnet hele familien, så jeg gikk å møtte en venn (christmas day, som er selve julekvelden i england). det var veldig koselig da. 
26th december er kaldt boxing day, å nei, de ser ikke på boksing denne dagen. hele familien dro til farmor'a og farfar'en for å spise middag. de bor på en gård bare milliardærer har råd til å bo på. verdens fineste hus, seriøst. hadde en veldig fin dag med hele familien. på kvelden tok jeg med meg leonie og en rik gammel mann med en veldig veldig fin bil til sourse bar (nattklubben til familien). danse. danse. danse. så kjøpte vi kebab og drohjem.
27th december var det tilbake på jobb, men det var veldig koselig da.
dagen i dag har vært helt ok. var på byen uten penger. så hodejegerne sammen med siri, filmen var veldig bra, synd den ikke er på engelsk så familien min kan se den. vært en annerledes, men veldig fin jul. håper dere hjemme hadde en fin jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar