tirsdag 16. august 2011


Nå nærmer det seg høsten. Det er igjen på tide å kle seg i store skjerf, knestrømper og lugger. De mørke kalde kveldene er like om hjørnet.  Selv gleder jeg meg til lange rolige kvelder under pleddet med en stor kopp te og en god bok.
Når jeg tenker på vinter kommer tanker som vinterkåper, café, store kopper kakao og kosekaffe, dårlig filmer med gode venner, ski (for det meste alpin), det å slikke på istapper, skøyter, te og store, varme skjerf. Dessuten hører ikke god musikk bare til sommeren, mange av mine favorittlåter er “vinterlåter”.
Jeg tror det er viktig å ta vare på sommerens bete øyeblikk. Når jeg tenker tilbake på årets sommer, tenker jeg: “Dette var helt klart tidenes sommer!”.  Jeg var på tre festivaler, kysset mye, nakenbadet, var på konserter, grillet med gode venner og familie, kjørte vannski, spiste mye is, låg i telt, var på fest, hørte masse god musikk, leste bøker, nattbadet, gikk med fine sko, var en tur i danmark, hørte guttene mine spille gitar, spiste jordbær, var våken hele natten, lo til jeg sprakk med mine nærmeste og beste venner, solet meg, besøkte sofie i trondheim, syklet til birr, lo til 1000 med anna, danset i regne, og pakket for å reise til england. Nå er det på tide å reise fra dette, og starte et nytt liv i england. Helt ærlig tipper jeg det kommer til å bli minst like bra.
Det kommer til å bli en lang, kald og (for noen av oss) en ensom vinter. Derfor er det viktig å ta vare på minnene fra sommeren.  Samtidig som vi husker og fokuserer på at vinteren også skal nytes. En stor kopp hjemmelaga kakao sammen med nystekte boller og en handfull gode venner er veldig fint. Det blir nesten ikke bedre enn det. Eller det å komme hjem fra skitur, når skituren er så lang og været er så dårlig at vi alle kommer hjem kalde og gjennomvåte. Da er det fint å sette seg under pleddet og se ut på snøstormen mens vi sakte kjenner varmen komme tilbake i kroppen. Det er disse små øyeblikkene som gjør vinteren så fin.
Selv om det verken blir ski eller mye snø på meg i vinter, skal den nytes til 1000. Jeg gleder meg til å bruke en fin vinterkåpe og løpe fra t-banen og inn til London, på en varm og koselig café med Leonie, drikke kosekaffe, lese Tore Renberg-bøkene, studere på engelsk, leke i snøen (det lille som er) med vertssøsknene mine, dra på café med klassekamerater, utflukter, komme meg bort fra de elendige lærerne på SVGS, konserter og musikaler, høre god musikk, gå på julegaveshopping i London, sende og motta brev, danse, bli jævlig god i engelsk, savne venner og familie (faktisk), lære mye nytt om england og meg selv, få nye venner (for det håper jeg jeg får… hihi), gjøre mye farsk og fjas sammen med dem, levere inn leksene en dag for sent, men få høre at det går bra, drikke te og mye, mye mer. Tror dette kan bli den beste vinteren på lenge. 

4 kommentarer:

  1. Dette blir nok tidenes vinter og det er ingen tvil om at du har hatt tidenes sommer ;) Nyt hver dag, du er i den beste tiden av ditt liv -
    Vi kommer til å savne deg mens du er borte,men hvis vi får ånden over oss kan det jo hende vi plutselig kommer en tur på besøk ;)
    Kos deg ybermsasse i England, du får det nok helt fantastisk !!!
    Klæm fra mæ og guttaboysan - vi e vældi gla i dæ vettu ;)

    SvarSlett
  2. det her va skikkelig fint, akkurat som du tupsi. glede mæ te å besøk dæ, og te du kjem heim igjen.

    SvarSlett
  3. ^Det Anna sa.

    Og du? - Ikke start et heeeelt nytt liv i England, da. Bare et midlertidig et? Plis? Så kan du fortsatt ha en liv i Norge når du kommer tilbake. Hihi. ♥

    SvarSlett