søndag 28. august 2011

 Fredagen morgen reiste jeg fra steinkjer. Møtte mange koselige utvekslingsstudenter på Gardemoen. Vi ankom London på ettermiddagen, like etter ble vi kjørt 15minutter utenfor byen, til et stort universitet. Der krydde det av utvekslingsstudenter. Woop. Det var her vi bodde den første helgen i England. Fredagskvelden gikk for det meste med til å chille. Først spiste vi en greit god engelsk middag, så gikk vi litt rundt i byen. Jeg fant ut at jeg er veldig glad jeg har valgt england som mitt land å studere i. Når vi kom hjem satte vi oss ned for å drikke te, wow, engelske rutiner allerede. Satt oppe og snakket og chillet hele natten.  Digg. Ble kjent med mange søte jenter og gutter her. Og alt er bare fint.
 Lørdagen var det tidlig frokost (speilet egg, bacon, pølser, bønner, ristet loff og te). Hele dagen gikk med til sight seeing i London. Vi var å så turistattraksjoner som Big Ben, Buckingham Palace, Tower of London, Tower Bridge, Piccadilly Circus osv. Etter en lang dag med shopping og omvisning i London var det på tide å busse hjem igjen (til universitetet da, ikke Norge, ehehee….). På kvelden spilte vi gitar, grillet og bare hadde det fint.

Fikk plutselig høre at jeg ikke kunne dra til vertsfamilien min på søndag. (whaaaat? tenkte jeg, var dette tull?).  Søstera til vertsmor giftet seg på lørdag, så hele familien var i bryllup, og var ikke hjemme før mandagskvelden. Bryllup varer tydeligvis ganske lenge her. Derfor får jeg ikke møtt dem før tirsdag morgen. Men jeg gleeeder meg. 

På søndagen var det også tidlig frokost (maken til dagen før). Så det ble ikke så mye søvn, siden det ble ganske seint også på lørdag. Plane var å reise til Maidstone å møte familien på morgenen. Siden familien er opptatt fram til tirsdag morgen, måtte vi finne en annen løsning på hvor vi kunne bo. Jeg og Leonie (vertssøstera mi fra tyskland) ble med ei utrolig søt bergensk jente og den tyske vertsøstera hennes til familien deres i Margate(i regi av speak*). Margate er en utrolig koselig by ved sørvestkysten av England. Dagen gikk med til strandtur og bytur, men også chill, siden vi alle var utslitte etter en lang helg.

*Speak er organisasjonen jeg reiser gjennom. Og foreløpig er jeg veldig fornøyd med den. Welcome week i London var utrolig bra. Så om noen av dere tenker på å utveksle senere, vil jeg (foreløpig) anbefale å sjekke ut speak. Det jeg ser på som fordel er at det er en liten organisasjon. Siden de ikke tar inn mange studenter (kanskje 20 norske studenter som bor i england i år)ser de oss som er utvekslingsstudenter mye bedre enn om de hadde tatt inn mange flere studenter, som en del andre organisasjoner gjør. Også er alle lederne, områderepresentantene, utrolig morsomme og avslappet. Selv om speak har ganske strange regler tror jeg det år bra, reglene er jo temmelig like for alle organisasjonene. Reglene er klare, men de sier: ”drink, have fun, don’t be caught.”

PS: Jeg klarte selvfølgelig å miste telefonen min. klarer ikke finne den. Tror kanskje den ligger på flyet... Så mamma, det er derfor jeg ikke har ringt og sagt at jeg har det bra. Men jeg har det veldig fint. 

6 kommentarer:

  1. åååååååå! endelig godt å hør fra dæ, tonje! det ser superkult ut. ha det shitarti.

    SvarSlett
  2. hahaha! Såklart har du mista mobiln

    SvarSlett
  3. Rotkoppen ;))
    Hæli å hør kolles du har det, bli arti å følg m dæ utover - klæm ;)

    SvarSlett
  4. så godt å hør at du har d bra!! <3
    typisk dæ å mest telefon ja.. haha! :D

    SvarSlett
  5. høres superbra ut :D blogg igjen når du har fått møtt familien da! og skaff dæ en mobil ;)
    <3

    SvarSlett
  6. Shitbra, mange fine bilder Tonjee=)
    Helene

    SvarSlett